WELCOME THERE !! THANKS 4 VISITING !! YOU'RE NOW IN MY WORLD :) WILL HIT U BACK :D MY BLOG , MY RULES !

TIPS KUKU CANTIK & BERSINAR

Views

HAI KORANG :D 
nak kuku cantik bersinar ? jom kite ikut petua2 neh . insyaAllah (:



  Jadikan amalam merendam kuku dalam secawan susu suam selama tiga minit sebagai rutin setiap minggu




  Gunakan alat khas untuk melicinkan permukaan kuku yang dipotong. Gosok kuku dengan kain untuk menanggalkan habuk yang tertinggal.


 Pemakaian pelembap tangan dan kuku mengandungi vitamin C membantu mencantikkan kuku.




 Minum banyak air dapat membantu mendapatkan kuku yang sihat, kuat dan cantik.




 Gunakan berus gigi yang disapu dengan ubat gigi yang mengandungi bahan pemutih (tooth whitening) untuk memberus kuku secara perlahan-lahan. Setelah itu, biarkan ubat gigi melekat pada kuku selama 10-15 minit. Setelah itu, bilas dan keringkan dengan tuala. Anda boleh melakukannya beberapa kali dalam sebulan.




 Jika anda tidak dapat melakukan cara yang pertama, mungkin anda boleh mencuba cara ini. Ambil sebiji lemondan campurkan dengan air suam. Rendamkan kuku selama 15 minit. Setelah itu, gosok kuku anda dengan lemon tersebut. Bilas dengan air dan keringkan. Namun anda kena ingat. Cara ini tidak boleh dilakukan terlalu kerap. Jika terlalu kerap, kuku anda akan menjadi nipis. Memadailah sekira dilakukan seminggu sekali.






CREDS :FARAHKIFLI 
SOPHISTICATEDGIRL




THANKS FOR READING!

4 Comments:

Gary Asip said...

nak try pun best gak ni... hehehe~..

Si BuDaK KaChAk said...

asik bz...bile nak wat ni ek??heheh

Langit yg berwarna unggu said...

Mcm best jer rendam kuku... nak bt jugak :)

kayana nur syasya said...

Eh2x , nak trylah nanti . hehe :D